Jeg er ikke flov over at bede om hjælp…

Heller ikke den økonomiske slags. Derfor har jeg lige ventet 59 minutter i jobcentrets venteværelse for at kunne få at vide om jeg er berettiget til uddannelshjælp. Det er jeg, konstaterede hun ud fra de oplysninger jeg gav. Problemet er bare at jeg løj.

“Er du mentalt i stand til at påbegynde og gennemføre en uddannelse?”

Jeg svarede ja. Aldrig har jeg sagt noget så usandt. Min psykolog kalder der middelsvær OCD. Jeg kalder det: “Ja undskyld, men jeg bliver meget nemt forvirret, så du må helst aldrig nogensinde ændre eller aflyse vores aftaler. Du må allerhelst heller ikke fortælle mig store nyheder uden at forberede mig først. Nå ja, så er jeg også ekstremt sårbar, så lad venligst være med nogensinde at ytre noget, som selv i allermindste grad kunne gøre mig ked af det. Tak.”

  

Leave a Reply

