Ting jeg hader mere end jeg hader alle andre ting

  • Folk der synger med på sangtekster, de i virkeligheden ikke kan. Dette er virkelig min akilleshæl (achilleshæl?) og er også grunden til at jeg ikke tager til så nær mange koncerter som jeg egentlig gerne ville. For jeg HADER når alle står og mimer ord som overhovedet ikke er med i teksten, eller (gud forbyde det) skråler deres hjemmelavede tekst så højt at alle vi andre ikke kan høre kunstneren på scenen. “Jamen alle nyder musikken på egne måder,” ja, men de tager nydelsen fra mig i samme omgang, mr. Alle-skal-jo-være-her. Arhmen for helvede altså, de snyder jo ingen… Jeg får lyst til at lægge mig på jorden og råbe og skrige. 
  • Fisk. Og endnu mere hader jeg når nogen siger “det smager slet ikke af fisk”, og jeg derefter indtager en bid som kun smager af Vesterhav og køledisk. Lad nu være med at lyve, bitch.
  • Manglende nutids-r, eller overflod af samme. Bevares, jeg er en krampagtig grammar nazi hele tiden, men det er altså her jeg virkelig koger over (inde i mit hoved selvfølgelig, jeg kunne aldrig finde på at være sådan en, der retter). Altså, come on, det danske sprog er måske en anelse besværligt at navigere rundt i og en anelse for viderekommende, men den med nutids-r er fandeme ikke så svær.
  • Pernille Højmark. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan VIRKELIG ikke lide hende. 

  
Jeg er pissehamrende stolt af mine 23 followers på Bloglovin, og jer der gider læse med i det hele taget. Jeg har overvejet at finde på et navn til mit følge, men jeg kom frem til at det måske er at give mig selv en smule for meget credit, og en anelse ananas i egen juice… Men fortæl mig, kære læser; hvad hader du? 

6 thoughts on “Ting jeg hader mere end jeg hader alle andre ting

  1. Har det på helt samme måde med nutids r (og grammatik i det hele taget). Jeg er så bare typen, som retter på folk. Jeg ved det, jeg er et forfærdeligt menneske. Men. De vil takke mig senere. Jeg takker hvertfald mig selv!
    Og så hader jeg Adam Sandler. Han er bare så mega irriterende og burde stoppe med at være med i alle film.

    Nå ja. Og så typen på cyklen, det overhaler en for så at køre langsomt!!? Hvorfor overhalede du mig så lige?!? Argh. Livets hårde udfordringer (;

    Like

    1. Haha, jeg er vild med det! Jeg retter folk når det ikke er på skrift, og de eksempelvis bytter om på hans og sin. Altså det ændrer jo meningen!
      Jeg kan tilslutte mig Adam Sandler, men jeg hader ham sgu ikke lige så meget som jeg hader Will Ferrell!
      Det med cyklisten gør sig bestemt også gældende i biltrafikken!
      Vi har det hårdt, men i det mindste kan vi da være sammen i det 😉

      Like

  2. Når folk siger “…havde jeg nær sagt”. Hallo, du har lige sagt det!

    Folk der opfører sig som 15årige, og kan få noget sjofelt ud af alt hvad jeg siger.

    Og rent instinktivt tænker jeg, at folk er uintelligente, hvis ikke de kan finde ud af nutids r.

    Like

Leave a Reply

