Svedende skinker

Som lovet, så skrevet. Der gik nøjagtigt 3 dage og 20 timer før jeg igen var skidesur. Jeg glæder mig altid helt ekstremt til sommer, lige indtil den kommer (ja, rime kan hun også), og nu skal I høre mine fuldt berettigede grunde til at skifte fra glæde til had:

  • Jeg hader at have det varmt. Hvert eneste år tænker jeg “næææææh, hvor bliver det dejligt at stege i solen og blive helt chokoladefarvet!”, men ender altid med at sige røv til sol, varme og mulatkulør, fordi jeg simpelthen ikke kan orke at svede.
  • Svede gør jeg til gengæld hele fucking tiden, men ikke de helt normale, gængse grisedansker-steder som armhulerne, nej, jeg sveder mellem ballerne, mellem lårene (med fucking ble-udslæt og eksem til følge) og i hovedbunden. Gud forbyde forresten, at jeg overvejer at sætte mig på noget, for gør jeg det, så udsender mine baglår en kaskade af fugtperler, og efterlader sexede mærker på stole, tæpper og lignende. Er det kun mig (sig lige at det ikke kun er mig)?
  • Min is smelter på grund af varmen. Det er fandeme berettigelse nok til at hade hele etablissementet, vi kalder sommer.
  • Jeg hader at bade på de danske strande(og at være der i det hele taget, men altså…). Der er fyldt med krabber og tang, samt andre, klammere ting som vandmænd og andre menneskers børn.
  • Klamme “hotdogs or legs”-posts på Instagram. Skrid. Vi ved alle sammen godt, at du ikke har Beyoncé-kulør endnu, for vi så dig og din lagenblege krop i levende live i går. Hvor længe er det overhovedet lovligt at holde sådan noget kørende? Det er vel snart på 3. år!?
  • Jeg kan ikke overskue at barbere ben, vise ben frem, smøre solcreme på, blive solskoldet fordi jeg ikke tager solcreme på, undvære mine sorte bukser, spærre mine fødder inde i sandaler (jeg fucking hader sandaler. Jesus grinte (grinede?) højt da han overbeviste folk til at tro at de var The shit, det lover jeg jer), tabe mig, have duggde briller og derudover at leve med andre menneskers “ukueligt positive indstilling” hver gang der går en uge uden skybrud.

Leave a Reply

