Forklædt som voksen

Voksne ting jeg gør hver dag:

  • Tager rene underbukser på (kan ikke klare ordet trusser. Er kommet frem til at det stammer fra mit had til ordet tøsser, altså tøser med 2 s’er. Hvis I bruger det, så stop.).
  • Vasker op. Eller… Jeg har en opvaskemaskine. Men I ved… Jeg skraber da tallerkenen ren. Næsten.
  • Laver mad. Ahem…
  • Står op. Jojo, hold nu op, det gælder sgu da at rejse sig fra sengen og så slå sig ned i sofaen! Har jeg stået op? Godt, og hold så kæft, mor.

Voksne ting jeg bør gøre hver dag:

  • Vaske tøj.
  • Tage en ny BH på (eller hvad? Findes der kvinder – eller mænd, no judgement – som seriøst kun har en BH på én dag, og så vasker den? Jeg tror ikke på det. Det må være en urban myth…).
  • Rede min seng. Det ser bare lidt bedre ud, men jeg orker det simpelthen ikke. Kun når jeg får fine gæster (læs: alle andre end min mor) hiver jeg det hvide, fornemme  sengetæppe op, som ellers har slået lejr nede i fodenden. Det er slet ikke krøllet, hvis man ikke kigger på det. Det er jo i princippet bare et glorificeret lagen. Tænk, det smed jeg 499,- efter. Fuck mig.
  • Støve af på husmor-i-50’erne-måden. Det gør jeg ikke på den måde. Faktisk gør jeg det ikke på nogen måde.
  • Lave madplaner og følge dem.
  • Bestille et gardin, så vi kan fjerne det flotte, innovative silvan-flyttekasse gardin, vi har gang i. Dette bør måske af både praktiske og økonomiske årsager kun gøres én gang, men altså…
  • Være glad og overskudsagtig.
  • Spise sundt og varieret. Min daglige kost består af toast med spegepølse og riberhus, retter med fucking mange kulhydrater samt junkfood, for så high-class er jeg fandeme!

Ting jeg gør i stedet:

  • Ser Amalies baby.
  • Læser.
  • Skriver.
  • Sover.
  • Spiser burgere.
  • Klager.

post-64665-How-To-Be-a-Grownup-at-Work-Re-JrUs

Leave a Reply

