Jyder.

Præcist som folk på Vestegnen, er mr. Man’s familie så venlige, at det er fucking ulideligt. Endeløse høflighedsfraser og “nåååå, nej, det kan jeg da ikke tage imod”‘er flyver gennem luften hver gang vi ramme kagebordet, og jeg hader det. Jeg hader det egentlig mest fordi det også rammer mit gavegiver-gen. Jeg elsker nemlig at blive bekræftet i at jeg er den, der kender en person bedre end alle de andre (storhedsvanvid og mindreværdskomplekser går fint hånd i hånd), og det bliver kvalt i “jamen den er da fin, men du skulle da ikke have givet mig en gave!”. Jeg vil høre “HOLD NU KÆFT, det er den mest fantastiske gave jeg NOGENSINDE har fået! Knep mig og kald mig Erdinald, jeg elsker bare kasser med print på!”.

Det absolut sjoveste er dog, at de ikke fatter en kvadratmillimeter af mine sarkastiske svar. De forstår for eksempel ikke, at jeg ikke mener det når jeg siger “Mig? Nej, jeg skal sgu ikke have børn. De kunne jo blive fanget inde i gasovnen!” eller “nej, uddannelse er ikke lige mig. Jeg vil hellere leve i kontanthjælpsluksus og se serier til jeg bliver en langpattet folkepensionist”. Mine (fucking sjove og intelligente) svar bliver nemlig indtaget med en kop af den stærkeste, kritiske seriøsitet og et “nåh, for Søren”. Jeg ved ikke hvem denne Søren er, eller hvad han har gjort siden han fortjener at blive blandet ind i samtalen, men jeg forestiller mig lidt at han er den der fjerne onkel som ikke udrettede noget og døde uden mere end en erhvervsuddannelse to show for it, hvilket er en synd i en familie af lutter ingeniører og Cand.mag’er.

main-qimg-da7603db915ede54ae656e1f77866778

Leave a Reply

