Ting jeg har lært

På Samsø festival: 

  • Her er det åbenbart helt i orden at eje og iføre sig denimnederdel. I did not get the memo. #pleasedont. 
  • Man kan kun købe øl, drinks og shot-rør, og jeg vil derfor erklære #samfest for yderst børnefjendtlig. Og tantefjendtlig. Jeg ville bare fucking gerne have den slushice! Hvorfor helvede kan jeg ikke bare få den slushice? De sælger forresten heller ikke is. Hvad FANDEN sker der for det, om jeg må være så ubehøvlet at spørge?
  • Her er der ikke urinstøv. Jeg har i mine efterhånden respektabelt mange år på ros indset, at hvis der kommer støvskyer, så skal man lukke munden, for den indeholder cirka 97,9% urin. Her er det bare støv. 
  • Jeg hader stadig: folk der prøver at synge med på tekster de overhovedet ikke kan ét ord af, folk der råber til koncerter, folk der skal belemre os andre leve-mennesker med deres børn som jo “skal stå forrest for at de kan se” men som i følge dem selv “ikke aner hvem Saybia er”, folk der springer over i køer, folk der prøver at connecte med mig over banko (og kigger på min plade og siger “hun mangler kun 2 derovre” til sidemanden), folk der tænder cigaretter og ryger når de står/sidder/er tæt på andre mennesker (som ikke kan slippe væk), folk der råber generelt, folk der bander (nej, jeg er ikke dobbeltmoralsk, og hold så kæft), folk der lugter af sprut (eller lugter generelt. Altså hvis du kan lugte dig, kan vi også lugte dig), folk der er stive til koncerter og vælter rundt, folk der klapper ude af takt, og til sidst også folk der siger ting som “du er da godt nok fra Københavnstrup aaaaaa, hva’?”. Jeg hader folk.
  • Hvis man bor på en lille ø hvor ordensmagten ikke er til stede under andre omstændigheder end en runde fadøl på bodegaen, er der sgu ikke meget der holder folk i ørerne når det kommer til færdselsloven. Jeg kørte med en taxa (kørt af en kvinde! Vis mig lige hvor fanden det sker på Sjælland!), som på selv de mest snørklede landeveje kyssede 140 km/t. Jeg var i chok. 
  • Udover at man ikke kan få ordentlige, bare en lille fucking smule kultiverede drikkevarer (jeg fik vin i en plastikflaske i går, damer), så er det som om at en højere magt forsøger at sabotere min jagt efter små usynlige væsner. Jeg kan simpelthen ikke mønstre hverken dækning eller internet nok til at fange bare én enkelt pokémon, og derfor har mr. Man overhalet mig indenom. Jeg er ikke bare sur, jeg er fucking rasende, hysterisk og indebrændt. Jeg elsker forresten brugen af ordet ‘indebrændt’ i eksempelvis paradise hotel. I don’t think it means what you think it means.
  • Det er åbenbart helt legitimt at røre andres mad. Could you fucking not? Jeg orker ikke mylderfæces. Toiletterne lugter også nok i forvejen. 
  • Alt på Samsø er sådan lidt on/OFF. Både wifi, almindeligt internet, telefondækning, taxa’er, mad, kvalitet og folks humør afhænger lidt af hvilken ost man fik serveret den morgen. Pissefedt. 
  • … Til gengæld er det så skidehyggeligt med loppemarked i vejkanten og “bare tag en bakke jordbær. Vi stoler på at du betaler”-mentaliteten. Hvis man stiller en bakke jordbær ud på Vestegnen kan man være sikker på at alt er væk (inklusive evt. bord, det stod på) efter 3 minutter.
  • Jeg hader stadig folk der erstatter ‘jeg’ med ‘man’ som pesten, og mener at de bør retsforfølges med en 3-årig som dommer. For helvede, hvor de forpester verden. NEJ, NEJ OG ATTER NEJ, for helvede. 

2 thoughts on “Ting jeg har lært

Leave a Reply

