Folk jeg hader #1

Ja. Jeg er i stand til at sprede mit lidet rationelle had ud over flere folkegrupper. Jeg har valgt (fordi jeg ikke orker finde på en ny overskrift hver evigt fucking eneste gang jeg har lyst til at skubbe nogen ud over Niagara Falls med en sten om foden) at lave et lille nummersystem ud af det. Hermed afsnit 40 (eller bare 1, I ved, officielt) af “folk Ungtanten hader”:

  • Folk der ikke fortæller mig hvor fantastisk min lejlighed er, når de ser den. Jeg er skideligeglad med at det er fjerde gang, du er her. Komplimenterer kan hænges ude i gangen, tak… Sammen med dine sko, forresten. Gulvet er sart (ja, jeg er en af dem).
  • Folk der bruger ordet “folk”. Ja.
  • Folk der siger ting som “man skal ikke udfordre mig, for jeg gør det bare. Jeg har ingen grænser”. Okay, én ting er, at alle kan se gennem din komplet udueligt skjulte opfordring til at smide en udfordring din vej for at du kan komme i fokus, men en anden ting er, at ingen har “ingen grænser”. Du siger simpelthen, at hvis jeg bad dig spise en lort mens du forsøgte at synge “lille sommerfugl” på tyrkisk mens du fødte en galiamelon ud af øret, så ville du sige ja? Okay, jeg ved ikke lige hvordan det med melonen skulle foregå, but stil…
  • Folk der stiller mig spørgsmål som: “Jamen, synes du ikke det er understimulerende at passe børn?” (havde jeg glemt at fortælle om det? Nå. Sorry), eller “vil du ikke med ud og få a little something to eat?” (alle mine venner ved udemærket at jeg er fattig. Ikke på den sjove, jeg-låner-da-bare-lige-til-en-biotur-måden, men på hvordan-fanden-skal-jeg-få-sat-penge-ind-på-mit-rejsekort-når-jeg-ikke-har-nogen-måden). Jeg bliver så træt. Hvorfor fanden kan alle ikke bare læse mine tanker og fatte at man ikke skal fodre en sur tante med idioti?
  • Folk der kommer ind på et studie og skriver “#let” i en statusopdatering på facebook, akkompagneret af et screenshot af deres optagelsesbrev. Er du klar over, hvor fucking klamt og nederen det er af dig, Stræber-Kaj? Der sidder en Underachiever-Ulla et sted og bliver skideked af det fordi du syntes det var #let at komme ind på din drømmeuddannelse, og hun ikke kunne.
  • Folk der siger “er du ked?”. Altså hvor helvede er resten af sætningen? Og kunne du lyde mere som et dårligt børneteaterstykke? Hold dog kæft.
  • De folk der har valgt, at der kun skal ligge ét afsnit af det der “første date”-lorteprogram på tv2play. Jeg orker det ikke. Jeg må have mere. Skyd mig dog som en steril orne.
  • Folk (og jeg må lige uddybe: voksne folk) som kan blive oprigtigt sure på Facebook over at Pokémon Go er så populært. Altså hold dog kæft. Ja, der er sket en masse siden din ungdom hvor mikado var det største hit, men tag sgu da lige en slapper.
  • Folk der står for at skrive teksten i reklameaviser, men ikke har den mindste forstand på hvornår et ord skal sættes sammen med et andet. Altså for helvede, hvor er kompetencerne henne, damer?

off_o_504726

2 thoughts on “Folk jeg hader #1

Leave a Reply

