Idoler

Engang imellem ville jeg ønske at jeg var lidt mere som mr. Man. Vi har begge to “læseferie”, og han excellerer fandeme. Han står op, børste tænder, og så sætter han sig kraftedeme bare ned og læser. Selv skal jeg bruge mindst 5 timer, 3 kopper kaffe, et mirakel, en rygrad, et heppekor og en times dårlig samvittighed før jeg kommer i gang. Det ER altså op ad bakke at leve med et fuldkomment a-menneske når man selv ligger og roder rundt nede omkring en c eller d stykker. Han har kraftedeme også nerver til at sige ting som: “skulle du ikke læse?” eller “hvad blev der af din plan med at læse 5 timer i dag?” når jeg bevæger mig ud i køkkenet for at hente en kæmpe tallerken overspringshandling (at jeg ikke har ramt mindst 100 kg overrasker mig hver gang, jeg tænker over det. Jeg æder som et svin).

Det værste er jo at han har ret. Jeg kunne jo godt stå op kl. 9, spise noget morgenmad og komme i gang. I stedet sidder jeg her: klokken er 11.16, jeg sidder på toilettet fordi det er en god undskyldning for ikke at komme i gang, og jeg ved udemærket godt at der går mindst 3 timer før jeg går i gang. Arhmen så opdrag mig dog en eller anden.

Og så denne fordi jeg grinede:

Leave a Reply

