No, thank you

Jeg er et simpelt menneske. Der findes ting som jeg hader og synes skulle skyde sig selv og al sit væsen, og så findes der ting som jeg synes er så fucking fantastiske at de skulle have deres eget land, og som giver mig lyst til at bade i Nutella og synge Taylor Swift-sange. Der er intet grænseland med mig. Det sker aldrig at noget “løber mig koldt ned ad ryggen”, nej, det sker kun at ting får mig til at ville skrue mine øjne eller ører af/ud med en rusten, manuel skruetrækker. Nogle af de ting kommer her, for I skal jo have noget at lave jo for fanden:

  • Grapefrugt. Jeg fucking hader grapefrugt. Det smager af gin som smager af ørevoks, og jeg har derfor konkluderet at folk som kan lide grapefrugt også kan lide gin og dermed ørevoks. Basta.
  • Flamingo. Altså det der plastikkuglehelvede som man ynder at prakke mig på hver gang jeg så meget som overvejer at anskaffe mig noget som ikke sendes i bløde pakker. Føj for helvede. Mage til belortet, præteniøs indpakningsidioti skal man lede længe efter. Hvad er der galt med bobleplast?
  • Huller. Alle fucking slags huller som er i flertal. Jeg HADER det. Det er vist i virkeligheden en ægte fobi (google lige trypophobia – enten reagerer man voldsomt på det eller også er man fucking ligeglad. Hvad sker der for det, egentlig?), og jeg holder fast på at det er naturligt forankret i mig, for jeg kan mærke at det kommer fra min inderste kerne når jeg får lyst til at kaste en ambolt (for sådan en har jeg jo) gennem fjernsynes når de viser den der frø som kan føde unger ud af sin ryg. AD FOR HELVEDE.
  • At gå på krummer. Af ukendte årsager har jeg det overraskende fint med at ligge på dem, men at gå på dem får mig til at ønske at jeg var en hyperaktiv flue som aldrig behøvede sætte sine fødder noget sted og kunne flyve for altid. Forresten, jeg spiser selvfølgelig aldrig ting, der krummer, i sengen. Faktisk. Ahem.
  • Vat.
  • Al slags service som har været i opvaskeren og har fået den der spasser-belægning som gør at det er ekstra tørt at røre ved. Faktisk hader jeg at røre ved alle meget tørre overflader og ynder at slikke diskret på mine fingre hvis jeg har i sinde at belemre en ufugtig tallerken. Forresten hader jeg også de mennesker som gnider siderne i en bog/et blad mod hinanden når de skifter side. Det giver mig lyst til at skifte ham for derefter at tage et syrebad.
  • Blød-/hårdkogte æg hvor der stadig sidder skal på. Der findes få ting værre end at bide i en æggemad og mærke noget knasende.

Jeg er nødt til at stoppe nu, for jeg kan ikke være i mig selv af bar forfærdelse over de ting, der fylder mit hoved (i.e. overstående) lige nu, haha! Men jeg har sommerferie nu, så I kan vist roligt læne jer tilbage og forvente ægte regelmæssig ord-opkast fra Tanten. Jeg laver nok også nogle flere af dem her. Det er så rart at mærke at man lever jo.

I er forresten evigt velkomne til at dele ting, I ikke kan klare, i kommentarene. Der er et krav: det skal være en ting, og ikke mennesker.

Tante out.

catroomguardian.jpg

Lad være med at spørge. It just speaks to me.

2 thoughts on “No, thank you

  1. Muzak i dagligvare butiker, af en eller anden årsag er det knap så slemt når tøj butiker har det… måske har de bedre smag. Men oftest får jeg lyst til at smide mine indkøb fra mig og styrte ud…. har gjort det.

    Like

    1. Jeg er faktisk enig. Jeg tror det har noget at gøre med at i tøjbutikker kan man gå udenfor, og er ikke tru get til at blive der, men det er man lidt i dagligvarebutikker? Jeg går i hvert fald tit og slapper lidt af i hovedet, når jeg handler, så måske det handler lidt om det også 😀

      Like

Leave a Reply

