Mit liv, en fucking løgn

Altså… Der sker nogen gange nogle ting, som ikke bare ryster mig i min grundvold, men som simpelthen gør, at mit fundament krakelerer. I dag skete en af de ting. Det var sådan set ikke engang en ting eller happening, næ, det var noget, jeg fandt ud af. Det var et faktum. Jeg elsker ellers fakta og finurlige informationer, men denne her, den sprang min bobbel af barnlig uvidenhed, som ellers har tjent som sikkert værn mod andre menneskers indblanden i mit (åbenbart) selvopfundne intellekts altoverskyggende evner (alt for lang og snørklet sætning, undskyld sgu). Folkens, mit liv er en vaskeægte løgn. Jeg fandt nemlig ud af, at der ikke er noget der hedder ‘den diamentrale modsætning af’. Et langt flashback bestående af øjebliksbilleder af alle de gange, jeg har følt mig klog på bekostning af sproget, kørte rundt i mit hoved, og jeg kan stadig ikke håndtere det. Skyd mig med en sømpistol og skriv ‘Ungtanten, en vaskeægte idiot med hang til arrogance’ på min gravsten. Hvad helvede bliver det næste? At kulhydrater ikke længere er et grundstof? At Dronningen og min mor ikke lever for evigt? Jeg gider ikke være med mere.

Jeg har altid brystet mig af at være en ven af sproget. I ved, den slags ven man slås lidt med og drikker sig patte-fucking-stiv med på værtshuset, men det er lige før jeg nu må sige min stilling op. Jeg kan ikke længere drømme om en fremtidig tilværelse som ord-ekvilibrist uden dårlig samvittighed, og jeg ser mig dermed nødsaget til at finde en anden levevej.

Her er min foreløbige inspiration:

Skærmbillede 2017-07-20 kl. 16.32.06.png

4 thoughts on “Mit liv, en fucking løgn

    1. Jeg er, for at være helt ærlig, stadig lidt i chok. Tænk, at et så normalt bogstav kan betyde så megen ubehag!
      Og tusind tak fordi du læser med sgu da! Er ret vild med dig.

      Like

      1. Nu bliver jeg da helt benovet! Jeg er nemlig også ret vild med dig, og uden at presse på, måtte du godt skrive noget mere. Jeg ville læse det.

        Like

      2. Jeg bliver jævnt starstruck nu. Jeg har jo, som tidligere nævnt, en lille smule storhedsvanvid. Jeg skal prøve at få skriblet lidt mere her i ferien – noget skal den jo bruges på udover at pille navle og æde kage.

        Har jeg hørt.

        Like

Leave a Reply

