Optimismens tidsalder

Det skete engang at nogen i en vildfaren tankestrøm kom til at udbryde “du skulle næsten prøve yoga, i forhold til al den anspændthed og angst, du render rundt med i kroppen”. Til at starte med tænkte jeg at det kunne være flot hvis jeg sådan kunne stå på den ene hånd mens jeg smurte en nutellamad med den anden. Bagefter tænkte jeg, at det sikkert kun er sådan nogle frelste, økotilbedende slanke-Sanner som går til den slags. Til sidst bestemte jeg mig for at det fandeme skulle have lov til at være løgn, at jeg var sådan en der blev holdt tilbage af mine egne forudintagede stigmaer. I am nothing if not stubborn.

Jeg googlede, googlede og googlede. Jeg fandt ud af tre ting:

  1. Jeg skulle ind til centrum hvis jeg ønskede en instruktør som ikke var af “jeg fandt mig selv som 48-årig, har skiftet navn til Hanne-Vibeke Snefnug, så det passer til mine hængejader, drikker kun urtete og dyrker Tantrasex med min behårede mandsperson”-arten.
  2. Det koster ikke bare en bondegård at gå til yoga, for sådan en kan man da vel erhverve sig for lidt over en million hvis man ellers vil langt nok ud. Nej, det koster en herskabsvilla med tilhørende plankegulvslakerende, asiatisk husholderske.
  3. Jeg er alt for fucking tyk og endnu mere alt for klodset til at kunne det, de kan på billederne.

Pludselig slog det mig, at jeg sgu da egentlig var meldt ind i et af de der, som normale mennesker kalder et træningscenter! De må da have yoga! Det havde de ikke. Alle Fit-Franzerne i Danmark har bestemt sig for at intet skal hedde det, det er. Men så fandt jeg Bodyflow, som vel næsten ikke kunne være meget anderledes, men måske mere tilgivende (og billigt).

Jeg begav mig afsted en lørdag formiddag. Inde i det lille lokale var en højhellig bodybuilder-dame med overarme på størrelse med mine lår og en mave som 6 coladåser set fra oven i gang med at strække ud, og jeg tænkte at hun da sikkert bare gik før timen startede. Næh fucking nej. Hun var instruktøren. Der var 3 på holdet, inklusive undertegnede, hvilket betød øget fokus på grise-tanten i hjørnet som altid var en halv time bagude.

Da jeg kom hjem spurgte min mor om jeg ikke var helt afslappet, hvortil jeg svarede noget i retning af : “føj for helvede nej, søm mig fast til køkkenbordet hvis jeg nogensinde får sådan en ide igen”. For aldrig i mit liv har jeg svedt så meget, sagt “fuck” så mange gange på så kort tid eller fortrudt noget SÅ meget, som jeg gjorde den dag. Jeg var blind i tre timer efter fordi jeg havde fået så meget ufiltreret saltvand i øjnene. Jeg følte mig som en gravid flodhest med bækkenløsning og svage ankler under selv de mest “lette” stillinger. “Så slapper vi af i en hvilestilling” sagde kællingen, og indtog derefter den mest udholdenhedskrævende slangemenneske-pose jeg i mit liv har set.

Jeg holder mig til Zumba. Det ved man sgu da hvad er.

19146263_1398106693610900_921412867255028416_n.jpg

 

6 thoughts on “Optimismens tidsalder

  1. Jeg fandt din blog for at par dage siden, og hold da kæft hvor er du sjov! Jeg er vild med det! Forsæt det gode arbejde 😜

    Like

  2. Puha lyder hørt
    Min oplevelse med det (yoga ligne) var en træner (også center) som sagde de havde forstand på hybermobil it et, træneren insisterede at man selv om man var hybermobil skule strække heeeeelt ud = over strække hvilket en hver med lidt forstand på det ved man IKKE må…. jeg droppede det center.

    Like

    1. Jeg har også hypermobile led et par steder i kroppen, og jeg kan skrive under på at det sgu da ikke er sundt!
      Det er altid godt med inkompetent personale som ikke selv ved, de er inkompetente 👎🏽👎🏽

      Like

      1. Ja i guder de kan være dumme… og vil have mere vægt på maskiner for det sundt… æh nej ikke her… minimum modstand når led er sådan her……. undskyld mig men de var nogle idioter.
        hvis bare jeg ikke havde det så skidt i badedragt når der er andre (specielt mænd) så kunne jeg jo svømme, hvilket alligevel er en af det bedste motions former for mig…. men svømmehaller må jo næsten ikke lave ren pige/kvinde timer (dog gerne herre tid… why?)

        Like

Leave a Reply

